بهترین ساعت خواب برای ورزشکاران

بهترین ساعت خواب برای ورزشکاران

بهترین ساعت خواب برای ورزشکاران چه ساعتی است؟

میزان یک ورزشکار تاثیر قابل ملاحظه ای بر سطح عملکرد او دارد. در این پست اطلاعاتی درمورد زمان خواب برای ورزشکاران و تحقیقات انجام شده صحبت خواهیم کرد.

آیا ورزشکاران خواب بیشتری احتیاج دارند؟

خانم Cheri Mah از کلینیک اختلالات خواب و آزمایشگاه استنفورد الگوی خواب و عملکرد ورزشکاران استنفورد را برای سال ها بررسی کرده است.

تحقیق او نشان دهنده این است که خواب بیشتر به عملکرد ورزشی بهتر در انواع مختلف ورزش ها ختم می شود.

در یکی از تحقیقات او که تنیس بازان خانم دانشگاه استنفورد را برای ۵ هفته بررسی کرد آنها تلاش به خواب بیشتر از ۱۰ ساعت در هر شب کرده بودند.

در تحقیق سال ۲۰۰۹ ، تنیسور هایی که خواب خود را افزایش داده بودند سرعت بیشتری در دویدن و دقت بیشتری در ضربه زدن به نسبت افرادی که به طور معمول می خوابیدند نصیبشان شد.

در تحقیق دیگرایشان کتوجه شدند که خوابیدن اضافه برای چند هفته ، باعث بهبود عملکرد ، حال و حوصله ،  و هوشیاری در ورزشکاران شناگر مرد و زن و تیم بسکتبال مردان دانشگاه استنفورد شده است.

تحقیق خانم Mah نگاه به خصوصی بر خواب اضافه و تاثیری آن  بر عملکرد ورزشکاران دارد و پیشنهاد می کند که خوابیدن از عوامل مهم در دستیابی به اوج عملکرد ورزشی می باشد.

این موضوع از اهمیت زیادی برای ورزشکاران که مشغله ی کاری بالایی دارند و اغلب در حال مسافرت برای مسابقات و رقابت ها هستند ، دارد.

و از این رو ورزشکاران به راحتی می توانند در داشتن خوابی منظم به مشکل بر بخورند.

تاثیر کم خوابی در ورزش

بنظر می رسد که فقدان خواب (که وام خواب نیز نامیده می شود) تاثیرات منفی در عملکرد ورزشی ، شناختی ، حال و حوصله و زمان واکنش داشته باشد .

حین  تحقیق خانم Mah بعضی از ورزشکاران شرکت کننده مقاصد بالاتری را هدف گذاری و رکورد های دیرینه را شکستند.

بر اساس تحقیق او برخی مربی های استنفورد در برنامه ی تمرینی و سفر ها تغییراتی ایجاد کرده اند تا احتیاجات خواب ورزشکاران برآورد شود و حتی بتوانند اضافه تر نیز بخوابند.

برای بعضی مربیان و ورزشکاران ، این تحقیق سال ۲۰۰۹ جزء اولین تحقیقاتی بود که واقعا در فهمیدن اهمیت خوابیدن و اثرات آن بر عملکرد و نتایج توانست به آنها کمک کند.

چرا ممکن است خواب بیشتر عملکرد ورزشی را بهبود بخشد

محققان فکر می کنند خواب عمیق عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد چرا که زمانی است که هورمون رشد ترشح می شود.

هورمون رشد ، رشد و ترمیم عضله ، استخوان سازی و چربی سوزی را تحریک می کند و به بازیابی یا همان ریکاوری ورزشکار کمک می کند.

مطالعات نشان می دهد که فقدان خواب ترشح هورمون رشد را کند می کند.

خوابیدن همچنین برای یادگیری مهارت های جدید ضروری است، بنابراین ممکن است این مزیت خواب برای بعضی ورزشکاران حیاتی باشد.

چه مقدار خوابیدن احتیاج است؟

این تحقیق نشان می دهد ۲۰ ساعت فقدان خواب می تواند اثرات منفی بر عملکرد ورزشی به خصوص برای ورزش های قدرتی و مهارتی داشته باشد.

کارشناسان خواب ۷ تا ۹ ساعت خواب روزانه را برای بالغین و ۹ تا ۱۰ ساعت را برای کودکان و نوجوانان پیشنهاد می کنند.

شما می توانید احتیاج به خواب خود را با چند هفته آزمودن تخمین بزنید.

اگر بعد از ۲۰ دقیقه رفتن به رخت خواب ، خوابتان می گیرد و بدون گذاشتن زنگ هشدار بیدار می شوید ، احتمالا زمان مناسبی را خوابیدید.

اگر بلافاصله بعد از سر گذاشتن روی بالش خوابتان می برد ، و حتما احتیاج به زنگ هشدار برای بیدار شدن دارید ، احتمالا خواب کافی نداشتید.

خبر خوب برای ورزشکاران این است که اگر تنها یک شب کمبود خواب دارید احتیاجی به نگرانی نیست چرا که اثرات منفی بر عملکرد شما ظاهر نمی شود.

چگونه از خواب برای بهبود عملکرد ورزشی استفاده کنیم

خواب را از اولویت ها در برنامه ی ورزشی خود قرار دهید

قبل از یک رقابت مهم برای چند هفته زمان خواب خود را افزایش دهید

در ساعتی بخصوص به رخت خواب بروید و سر ساعتی مشخص بیدار شوید

اگر در شب خواب کافی نمی توانید داشته باشید چرت های کوتاه در روز می توانند کمک کننده باشند

 

 

مطالب مرتبط:

غذاهای قبل از خواب

چربی سوزی از کجای بدن شروع میشود

آیا ورزش کردن به کاهش وزن کمک میکند؟

کم تحرکی ورزشی

راه های افزایش متابولیسم

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Visit Us On Instagram