راه های کاهش نفخ

راه های کاهش نفخ

از مصرف حجم زیاد غذا در یک وعده غذایی بپرهیزید!

در اینجا راه های کاهش نفخ را توضیح خواهیم داد . هنگامی در یک وعده غذایی حجم زیادی از غذا را مصرف می کنید، احساس ناخوشایند و نامطلوبی را احساس می کنید.

در نتیجه به جای پرخوری در یک وعده غذایی می توانید حجم غذای مصرفی را کاهش و تعداد وعده های غذایی را افزایش بدهید.

همچنین جویدن بیشتر غذا در دهان میتواند ار ورود هوا به معده جلوگیری کند و در کاهش حجم غذای مصرفی و هضم بهتر غذا موثر است.

حذف غذاهایی که به آنها آلرژی و یا عدم تحمل دارید

از رایج ترین آلرژی های غذایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لاکتوز:

عدم تحمل به لاکتور موجود در شیر به نفخ و دیگر مشکلات گوارشی منجر می شود.

تخم مرغ:

نفخ از علائم آلرژی به تخم مرغ هم محسوب می شود.

گندم و گلوتن:

عدم تحمل به گلوتن موجود در گندم، جو و …میتواند به علائم گوارشی مختلف از جمله نفخ منجر شود.

با تعدیل رژیم غذایی و حذف ترکیباتی که به آنها آلرژی و یا عدم تحمل دارید میتوانید مشکل نفخ تان را تا حدی برطرف کنید.

از بلعیدن هوا خودداری کنید

دو منبع تولید گاز در دستگاه گوارش وجود دارد:

-گازهایی که توسط باکتری های دستگاه گوارش تولید می شوند.

-هوایی که هنگام بلعیدن غذا وارد معده و دستگاه گوارش می شود. یکی از منابع ورود این گازها نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه است.

جویدن آدامس، صحبت کردن هنگام غذا خوردن، با عجله غذا خوردن و .. از منابع دیگر ورود گاز به معده است.

غذاهای نفاخ را حذف کنید

لیست غذاهای نفاخ را بخوانید.

 

 

مشکلات نفخ و درمان آن

چرا باید لوبیا بخوریم

خواص چای بابونه

غذاهای کاهنده ریفلاکس

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Visit Us On Instagram