راه های کاهش نفخ

راه های کاهش نفخ

راه های کاهش نفخ

از مصرف حجم زیاد غذا در یک وعده غذایی بپرهیزید!

در اینجا راه های کاهش نفخ را توضیح خواهیم داد . هنگامی در یک وعده غذایی حجم زیادی از غذا را مصرف می کنید، احساس ناخوشایند و نامطلوبی را احساس می کنید.

در نتیجه به جای پرخوری در یک وعده غذایی می توانید حجم غذای مصرفی را کاهش و تعداد وعده های غذایی را افزایش بدهید.

همچنین جویدن بیشتر غذا در دهان میتواند ار ورود هوا به معده جلوگیری کند و در کاهش حجم غذای مصرفی و هضم بهتر غذا موثر است.

حذف غذاهایی که به آنها آلرژی و یا عدم تحمل دارید

از رایج ترین آلرژی های غذایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لاکتوز:

عدم تحمل به لاکتور موجود در شیر به نفخ و دیگر مشکلات گوارشی منجر می شود.

تخم مرغ:

نفخ از علائم آلرژی به تخم مرغ هم محسوب می شود.

گندم و گلوتن:

عدم تحمل به گلوتن موجود در گندم، جو و …میتواند به علائم گوارشی مختلف از جمله نفخ منجر شود.

با تعدیل رژیم غذایی و حذف ترکیباتی که به آنها آلرژی و یا عدم تحمل دارید میتوانید مشکل نفخ تان را تا حدی برطرف کنید.

از بلعیدن هوا خودداری کنید

دو منبع تولید گاز در دستگاه گوارش وجود دارد:

-گازهایی که توسط باکتری های دستگاه گوارش تولید می شوند.

-هوایی که هنگام بلعیدن غذا وارد معده و دستگاه گوارش می شود. یکی از منابع ورود این گازها نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه است.

جویدن آدامس، صحبت کردن هنگام غذا خوردن، با عجله غذا خوردن و .. از منابع دیگر ورود گاز به معده است.

غذاهای نفاخ را حذف کنید

لیست غذاهای نفاخ را بخوانید.

 

 

مشکلات نفخ و درمان آن

چرا باید لوبیا بخوریم

خواص چای بابونه

غذاهای کاهنده ریفلاکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Visit Us On Instagram