غذاهای قبل از خواب

غذاهای قبل از خواب

آیا غذاهای قبل از خواب مهم اند؟ داشتن رژیم غذایی سالم در بهبود کیفیت زندگی و همچنین خواب موثر است. در اینجا به غذاهایی که در افزایش کیفیت خواب نقش دارند اشاره کردیم. مصرف این غذاها در وعده قبل از خواب می تواند به داشتن خواب بهتر و راحت تر کمک کند.

برای خواب راحت تر بهتر است چی بخوریم؟

چای بابونه

حاوی آنتی اکسیدان های فراوان و ترکیباتی هست که دیده شده در بهبود کیفیت خواب بسیار مفید است.

شیر

شیر حاوی اسیدآمینه تریپتوفان است که این ترکیب پیش ساز ساخت هورمون تنظیم کننده خواب یعنی ملاتونین است.

عسل

عسل را میتوانید در ترکیب با شیرگرم و یا چای بابونه قبل از خواب بنوشید که دیده شده در بهبود کیفیت خواب موثر است.

بادام

منبع خوب منیزیم و همچنین ملاتونین است که هر دو این ترکیبات در فرآیند خواب موثر هستند.

ماهی

ماهی های چرب مثل سالمون حاوی مقادیر زیادی مانند اسیدچرب امگا۳ و ویتامین دی هستند که هر دو در بهبود کیفیت خوب موثرند.

موز

موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است که این ترکیبات به داشتن خواب آرام بسیار موثر هستند.

گردو

گردو حاوی اسید چرب امگا۳، منیزیم، مس، فسفر و منگنز است. همچنین در تنظیم هورمون ملاتونین(هورمون تنظیم کننده خواب) موثر است.

بوقلمون

به دلیل محتوی پروتئین بالا و همچنین اسید آمینه تریپتوفان-موثر در ساخت هورمون ملاتونین- میتواند اثرات مفیدی در بهبود خواب داشته باشد.

 

نتیجه گیری نهایی:

مصرف بعضی غذاها قبل از خواب به عنوان وعده قبل از خواب و یا حتی در وعده شام می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند.

 

چند پبشنهاد غذاهای سبک

شما می توانید در قسمت آشپزی ، دستور پخت غذاهای سالم و رژیمی را مشاهده کنید.

سالاد اسفناج 

سالاد فلافل

سالاد کینوا

سالاد لوبیا چشم بلبلی

سالاد روسی

سالاد کدو حلوایی

سیب زمینی شکم پر

 

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Visit Us On Instagram