فواید مصرف غلات سبوس دار

فواید مصرف غلات سبوس دار

فواید مصرف غلات سبوس دار

غلات سبوس دار حاوی بخش های مختلفی هستند که اثرات مختلفی در سلامتی ما دارند. غلات کامل شامل نان، برنج و پاستای قهوه ای، کینوا، جو و بلغور هستند. در زیر به فواید مصرف غلات سبوس دار اشاره میکنیم.

سرشار از موادمغذی

غلات سبوس دار حاوی ویتامین(مانند نیاسین، تیامین و فولات )، مواد معدنی(مثل آهن، روی و منیزیم)، انتی اکسیدان ها و فیبر فراوان هستند.

کاهش ریسک بیماری های قلبی عروقی

مشاهده جایگزینی غلات تصفیه شده با غلات کامل در کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نقش دارد.

کاهش ریسک سکته مغزی

ترکیبات موجود در غلات سبوس دار از جمله فیبر، ویتامین کا و آنتی اکسیدان ها به کاهش ریسک سکته مغزی کمک میکنند. غلات سبوس دار به عنوان بخشی از رژیم غذایی DASH و مدیترانه در کاهش ریسک سکته مغزی موفق عمل می کنند.

کاهش ریسک چاقی

مصرف غذاهای حاوی فیبر مانند غلات سبوس دار از طریق افزایش احساس سیری و جلوگیری از پرخوری در کاهش چاقی نقش دارند.

کاهش ریسک دیابت نوع۲

مصرف غلات سبوس دار از طریق کاهش ریسک چاقی به عنوان ریسک فاکتور دیابت در کاهش ریسک این بیماری نقش دارند. همچنین مصرف غلات کامل از طریق کاهش قندخون ناشتا و بهبود حساسیت به انسولین به کاهش ابتلا به این بیماری کمک می کنند.

کمک به هضم بهتر

مصرف فیبر به هضم بهتر و بهبود عملکرد گوارش کمک میکند. همچنین مصرف غلات کامل در کاهش ریسک یبوست هم مفید است.

کاهش التهاب مزمن

التهاب مزمن در بروز بیماری های مزمن نقش دارد. مصرف غذاهای حاوی انتی اکسیدان از جمله غلات کامل در کاهش التهاب و در نتیجه بروز بیماری های مزمن نقش دارد.

کاهش ریسک سرطان

غلات کامل به دلیل اثرات مفید در سلامتی ممکن است در کاهش بروز سرطان های گوارشی از جمله سرطان کولون موثر باشد.

 

نتیجه گیری نهایی:

مصرف غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی ما دارد. توصیه می شود روزانه حداقل نیمی از غلات روزانه مصرفی از غلات کامل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Visit Us On Instagram