ورزش برای کاهش وزن

ورزش برای کاهش وزن

ورزش برای کاهش وزن خوبه؟

داشتن فعالیت بدنی برای کاهش وزن و همچنین حفظ وزن در محدوده نرمال بسیار مهمه.

وقتی ورزش میکنیم بدن ما کالری بیشتری میسوزونه و وقتی کالری بیشتری از آنچه که مصرف کردیم بسوزونیم، وزنمون کم میشه.

برای کاهش وزن باید چه کنیم؟ باید کالری مصرفی رو تا حد معقولی کاهش بدیم و فعایت بدنی رو به زندگیمون اضافه کنیم. برای کاهش وزن بین ۰٫۵-۱ کیلوگرم در هفته کالری روزانه باید به مقدار ۵۰۰-۱۰۰۰ کالری کم بشه!

لاغری با ورزش

رژیم غذایی یا ورزش؟ کدوم مهم تره؟

هر دو این عوامل در کاهش وزن مهم هستند. رژیم غذایی مناسب کمک میکنه وزنمون کم بشه! ورزش کردن کمک میکنه بعد از کاهش وزن از افزایش دوباره وزن پیشگیری میکنه.

کاهش وزن بدون ورزش به دلیل کاهش در چگالی استخوان و توده عضلانی ممکنه به ضعف و ناتوانی منجر بشه(این کاهش با افزایش سن فرد بیشتر میشه). اضافه کردن ورزش های هوازی و مقاومتی به برنامه کاهش وزن از کاهش چگالی استخوان و توده عضلانی جلوگیری میکنه. در نتیجه طبق توصیه گایدلاین ها بهتره حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی متوسط و یا ۷۵ دقیقه ورزش هوازی شدید در هفته داشته باشیم(بهتره این میزان فعالیت بدنی در روزهای هفته پخش بشه و فقط مختص یک روز نباشه!) بهتر هست فعالیت های کششی در کنار ورزش های هوازی به میزان دو روز در هفته داشته باشیم.

به طور میانگین خوبه که هر روز حداقل نیم ساعت فعالیت بدنی داشته باشیم.

چند کالری با ورزش میسوزونم؟

یک لیستی برای کالری مصرفی طی یک ساعت برای چند ورزش رو آوردیم. این کالری ها برای یک فرد با وزن میانگین ۷۳ کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

ورزش به مدت ۱ ساعت کالری مصرفی
ایروبیک کم فشار ۳۶۵
ایروبیک درآب ۴۰۲
دوچرخه سواری(با سرعت کمتر از ۱۰ کیلومتر در ساعت) ۲۹۲
رقص ۲۱۹
دوچرخه روی دستگاه ۳۶۵
دویدن با سرعت ۵ کیلومتر در ساعت ۶۰۶
اسکی ۳۱۴
شنا(سبک تا متوسط) ۴۲۳
پیاده روی با سرعت ۳٫۵ کیلومتر در ساعت ۳۱۴

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Visit Us On Instagram