بهترین زمان برای ورزش کردن کیه؟

بهترین زمان برای ورزش کردن کیه؟

بهترین زمان برای ورزش کردن کیه؟

بهترین زمان برای ورزش کردن کیه؟ مطالعات نشون دادند که بهترین زمان برای ورزش کردن، همون ساعاتی هست که بدن بهترین عملکرد خودش رو داره! این ساعت بسته به شرایط بدنی و سبک زندگی هر کسی متفاوت هست.

باید به ساعت بدن مون توجه کنیم و ساعتی که از خواب بیدار میشیم و میخوابیم مهمه. این سیکل شبانه روزی تغییرات رفتاری، ذهنی و فیزیکی مارو تعیین میکنه.

فشارخون، دمای بدن و متابولیسم ما از طریق این سیکل شبانه روزی مشخص میشه. حتی ترشح هورمون ها تحت تاثیر سیکل شبانه روزی هست(هورمون رشد نیمه شب و هورمون کورتیزول صبح ها ترشح میشه).

همین تغییرات میتونه در عملکرد ورزشی ما تاثیرگذار باشه. در کنار این عولمل فیزیولوژیک، برنامه روزانه(ساعتی که سرکار، دانشگاه و یا مدرسه میریم) و … در تصمیم گیری برای انتخاب ساعت مناسب مهمه.

ورزش کردن صبح چه فوایدی داره؟

معمولا افرادی که صبح ها ورزش میکنن انرژی بیشتری برای فعالیت ها روزانه دارند.(میتونین صبح ها کمی زودتر از خواب بیدار شین و قبل از رفتن به سرکار و… ورزش کنید).

اینطوری سطح اندورفین بالا میره و شما کل روز احساس خوشایندی دارین. وقتی صبح ورزش کنید دیگه خیالتون راحته که یکی از برنامه های روزانه تون رو انجام دادین و میتونین بقیه روز رو برای فعالیت های دیگه برنامه ریزی کنید.

از اونجایی که صبح ها دمای بدن پایین تر هست، حتما حواستون باشه یه زمان بیشتری برای گرم کردن قبل ورزش در نظر بگیرید. بهتر هم هست با شکم خالی ورزش نکنید و قبل ورزش یه اسنک کوچک مثل یک عدد موز و … مصرف کنید.

ورزش کردن در بعداظهر چه ویژگی هایی داره؟

بعداظهر عضلات گرم تر و منعطف تر هستند و دمای بدن به طور طبیعی بالاتر هست و همچنین زمان بیشتر قبل از ورزش داریم که غذا مصرف کنیم تا حین ورزش قند خون افت نکنه.

دیده شده بین ساعت 14-18 دمای بدن در بیشتر حالت خودش قرار داره و نشون میده بدن بیشترین آمادگی برای ورزش کردن رو داره.(البته این ساعت ها به سیکل شبانه روزی افراد بستگی داره و برای کسانی که خواب شبانه مرتب ندارند ممکنه ساعات متفاوتی بدن این آمادگی رو تجربه کنه).

نکته ای باید بهش توجه کرد اینه که حواستون باشه2-3 ساعت قبل از خواب ورزش کنید به این دلیل که ورزش کردن قبل خواب میتونه در ریتم خوابمون اختلال ایجاد کنه و در بی خوابی موثر باشه.

اگه برا کاهش وزن، کاهش استرس و .. ورزش میکنید، چیزی که مهمه برنامه ریزی برای داشتن یه برنامه ثابت هست. فرقی نداره صبح، ظهر و یا عصر ورزش کنید. بهترین زمان وقتیه که شما آماده ورزش کردن هستید. با توجه به برنامه زندگی خودتون یک زمان ثابت روزانه رو برای ورزش کردن در نظر بگیرید.

 

اگه این مطلب براتون مفید بود لطفا برای دوستانتون هم ارسال کنید.

ما رو در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

 

ورزش برای کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Visit Us On Instagram