راه های بیمار نشدن

راه های بیمار نشدن

راه های بیمار نشدن

راه های بیمار نشدن چیست؟ رعایت بهداشت فردی از اصول مهم برای حفظ سلامتی و جلوگیری از انتقال ویروس ها و باکتری هاست. اما سبک زندگی سالم و مواردی که در زیر به انها اشاره میکنیم در کنار رعایت اصول بهداشتی، به سلامت بدن شما و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها کمک میکند.

روش های پیشگیری از بیماری ها

1-مصرف سبزیجات برگ سبز

رعایت رژیم غذایی سرشار از سبزیجات از طریق تقویت سیستم ایمنی به کاهش ریسک ابتلا به بیماری ها منجر میشود. مصرف سبزیجات خانواده کلم میتواند در بهبود سیستم ایمنی بدن ما نقش داشته باشد.

2-ویتامین دی کافی

دریافت ویتامین دی کافی به تقویت سیستم ایمنی، بهبود رشد ایتخوان ها و کاهش ریسک ابتلا به بیماری های مختلف کمک میکند. روزانه حداقل 20 دقیقه مقابل نور آفتاب قرار بگیرید و اگر به هر دلیلی نمی توانید از نور آفتاب برای تامین ویتامین دی استفاده کنید حتما از انواع مختلف مکمل این ویتامین در دوز مناسب استفاده کنید.

3-ورزش منظم

ورزش منظم و متعادل از طریق بهبود سیستم ایمنی، کاهش التهاب و استرس می تواند در کاهش ریسک ابتلا به بیماری ها موثر باشد.

4-خواب کافی و شبانه

خواب کافی عامل مهمی در تقویت سیستم ایمنی و مقابله به میکروب هاست. حداقل 8 ساعت خواب شبانه برای بهبود وضعیت سیستم ایمنی نیاز است.

5-محدودیت مصرف الکل

مطالعات نشان داده اند مصرف زیاد الکل میتواند منجر به آسیب سیستم ایمنی شود. افزایش مصرف الکل به افزایش ابتلا فرد به عفونت های باکتریایی و ویروسی منجر می شود. در نتیجه کاهش مصرف الکل و مصرف متعادل آن به کاهش ریسک ابتلا به بیماری ها منجر می شود.

6-کاهش استرس

استرس از طریق افزایش التهاب توانایی بدن برای مقابله با بیماری ها را کاهش می دهد. استرس مزمن ریسک ابتلا به بیماری های مختلف را افزایش می دهد. استرس خود را از طریق تکنیک های مدیریت استرس، مدیتیشن، یوگا و … کاهش دهید.

7-نوشیدن چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های فراوان است که فواید بسیار زیادی در سلامتی بدن دارد. چای سبز می تواند در کاهش ریسک بیماری های مختلف از جمله کاهش فشارخون و ریسک بیماری های قلبی عروقی نقش دارد.

8-رعایت بهداشت فردی

-روزانه دوش بگیرید

-دست خود را قبل از مصرف غذا بشویید

-زمان شست و شوی دست ها حداقل 20 ثانیه باشد.

-زمانی که عطسه یا سرفه می کنید جلو دهان خود را با دستمال بگیرید.

-از مواد ضدعفونی کننده برای تمیز کردن گوشی، کیبورد لپ تاب، تلفن و … استفاده کنید.

 

نتیجه گیری نهایی:

ورزش منظم، مصرف غذاهای سالم و نوشیدن آب کافی در کنار رعایت بهداشت فردی، از عوامل مهم در پیشگیری از ابتلا به بیماری هاست.

 

 

کاهش کلسترول خون با ورزش

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Visit Us On Instagram