منابع غذایی ویتامین C

منابع غذایی ویتامین C

منابع غذایی ویتامین C

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است و وظایف مختلفی در بدن دارد.  این ویتامین ذخیره ای در بدن ندارد در نتیجه برای تامین ویتامین ث کافی نیاز به دریافت روزانه این ویتامین داریم. در زیر به منابع غذایی ویتامین C اشاره کردیم.

منابع غذایی برای دریافت ویتامین ث کدامند؟

فلفل دلمه ای

هر 100 گرم فلفل دلمه ای سبز حاوی 242 میلیگرم ویتامین C است. همچنین حاوی ترکیباتی است که در کاهش التهاب و درد نقش دارد.

جعفری

هر دو قاشق چایخوری جعفری حاوی 10 میلیگرم ویتامین C است. همچنین جعفری از جمله سبزیجات برگ سبزی است که حاوی آهن است. ویتامین C موجود در آن هم به جذب بیشتر آهن کمک میکند.

پرتقال

هر یک عدد پرتغال متوسط حاوی ۷۰ میلیگرم ویتامین C هست. بقیه مرکبات مثل گریپ فروت، لیمو شیرین و ترش هم از منابع تامین ویتامین C رژیم غذایی هستند.

اسفناج

هر 100 گرم اسفناج حاوی 130 میلیگرم ویتامین C است. همچنین اسفناج حاوی ویتامین آ، پتایم، کلسیم، منگنز، فیبر و فولات است. دستور غذاهای با اسفناج را در اینجا می توانید مشاهده کنید.

کلم

هر یک لیوان کلم حدود 80 میلیگرم ویتامین C تامین می کند. کلم علاوه بر ویتامین C حاوی ویتامین کا و کاروتنوئیدها است. آنتی اکسیدان های موجود در کلم خاصیت ضدالتهابی زیادی دارند.

کیوی

یک کیوی متوسط شامل 71 میلیگرم ویتامین C است. مصرف کیوی در کاهش التهاب و بهبود سیستم ایمنی موثر است.

بروکلی

100 گرم بروکلی شامل 89 میلیگرم ویتامین C است. مطالعات مختلفی نشان می دهند مصرف سبزیجات خانواده کلم در کاهش استرس اکسیدتیو، بهبود ایمنی و کاهش ریسک سرطان و بیماری های قلبی عروقی نقش دارد. سالاد بروکلی را میتوانید مشاهده کنید.

لیمو شیرین

هر 100 گرم لیموشیرین حاوی 77 میلیگرم ویتامین C است. همچنین لیموشیرین حاوی آنتی اکسیدان های فراوان هم هست.

توت فرنگی

100 گرم توت رنگی شامل 59 میلیگرم ویتامین C است. توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان های فراوانی است که می تواند در پیشگیری از سرطان، دیابت و بیماری های مزمن موثر است. دستور تست شکلات و توت فرنگی را مشاهده کنید.

نتیجه گیری نهایی:

برای حفظ ویتامین C در سطح مناسب نیاز به دریافت روزانه این ویتامین داریم. اگر روزانه از منابع غذایی این ویتامین دریافت میکنید نیازی به دریافت مکمل ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Visit Us On Instagram