کم تحرکی ورزشی

کم تحرکی ورزشی

کم تحرکی ورزشی

کم تحرکی ورزشی به چه معناست؟

حتی اگر دارای ورزش منظم هستید ممکن است یک مربی کم حرکت باشید

شما چه نوع ورزشکاری هستید؟

به غیر از اینکه ورزشکار حرفه ای هستید و بابت تمرین کردن روزانه ی خود درآمد دارید ممکن است از سندروم بی حرکتی ورزشی رنج ببرید ورزشکاران تفریحی در سطح متوسط حال حاضر شاید فعالیت کمتری از یک فرد غیر ورزشکار در گذشته داشته باشند.

می پرسید چگونه؟

این را در نظر بگیرید که اکثر ما به نسبت والدین یا پدربزرگ مادر بزرگ هایمان کمتر جابجا می شویم و اکثر جابجایی هایمان نیز با وسیله است اگر چه که آنها شاید هیچوقت به باشگاه نرفته باشند و یا در کلاس های مختلف ورزشی ثبت نام نکرده باشند.

یک ورزشکار متوسط  امروزه ممکن است ممکن است به اندازه ی یک یا دو ساعت در روز تمرین کند و تمرینات شدید بیشتری انجام دهد.

تمریناتی از قبیل  اینتروال شدت بالا و تمرینات قدرتی و مقاومتی مختلف اما خارج از زمان باشگاه ، ممکن است در یک روز معمولی خیلی کم راه برود و فعالیت داشته باشد.

ممکن است سی دقیقه یا یک ساعت از ورزش را 3 4 روز در هفته داشته باشد ، اما خارج از باشگاه ورزشی سبک زندگی کم حرکتی را دارا باشد.

تست فعالیت

اگر شما مرتب ورزش می کنید و در عین حال کار پشت میزنشینی دارید ، رفت و آمدتان با ماشین است ، در زمان آزادتان پای گوشی یا تلویزیون هستید ، با و جود ورزش متوسطی که داشته باشید ممکن است از افرادی که در گذشته هیچوقت ورزش نکرده اند کم حرکت تر باشید.

اضافه بر این وجوذ مواد غذایی با ازش غرایی پایین در رژیم ما به راحتی می تواند گویای چرایی دست پنجه نرم کردن ما با مشکلات سلامتی و وزن باشد حتی اگر ورزش منظم هم داشته باشیم .

ورزش و کالری

اکثر افرادی که مرتب ورزش می کنند کمتر از آن چیزی که فکر می کنند کالری می سوزانند و بیشتر از آن چیزی که احتیاج دارند کالری دریافت می کنند و اکثریت زمان خود را در نشستن صرف می کنند .

همه ی ما از خطرات این زیاد نشستن آگاهیم اما حتی اگر به طور سفت و سختی هر روز یک ساعت ورزش خود را داشته باشیم ، ممکن است برای مقابله با اثرات چندین ساعت نشستن مداوم کافی نباشد.

اگر روز عادی شما رانندگی کردن تا محل کار ، پشت میز نشستن ، رانندگی تا باشگاه ، یک ساعت ورزش کردن ، رانندگی تا خانه و نشستن مقابل تلویزیون را شامل می شود ، احتمالا دارای سبک زندگی کم حرکت باشید.

کم تحرکی و مشکلات آن برای سلامتی

بی فعالیتی جسمانی و نشستن زیاد  مشکلات خطر آفرینی برای سلامتی ایجاد می کند.

آمار و ارقام نشان می دهد که افراد عادی 7 تا 9 ساعت در روز را صرف نشستن می کنند.

مطالعات دیگری نشان می دهد حتی اگر از آمادگی جسمانی برخوردارید ، یا روزی یک ساعت ورزش می کنید مدت طولانی بی فعالیتی و نشستن برای سلامتی مضر است.

فرد هر چه مدت طولانی تری بنشیند خطر ابتلا به بیماری های گوناگون را افزایش می دهد و حتی شاید مرگ زود هنگام. بنابراین اگر مرتب ورزش می کنید ، خیلی مهم است که راه های ساده ای در نظر بگیرید برای حرکت کردن بیشتر.

5 توصیه برای جلوگیری از سندروم کم تحرکی ورزشی

1.سعی کنید حرکت کردن  روزانه ی خود را افزایش دهید.

گاهی هنگام فعالیت با کامپیوتر بلند شوید و چند گام بردارید یا می توانید برای چن دقیقه بایستید.

به جای میل کردن یا پیام دادن می توانید به شخص مورد نظر زنگ بزنید و در این هنگام نیز راه بروید. جلسات خود را می توانید طوری برگزار کنید که هنگام راه رفتن به انجام برسد .

می توانید هر یک ساعت بلند شوید کمی نرمش انجام دهید یا پروانه بروید یا هر حرکت دیگری که فشار سنگینی به مفاصل و عضلات قرار نیست وارد کند. یا هر کار دیگری که باعث می شود گاه گاه از روی صندلی بلند شوید.

2.اگر مقدور است جابجایی خود را فعال کنید.

دوچرخه سواری ، راه رفتن ، ماشین را دورتر پارک کردن ، پیاده روی تا ایستگاه اتوبوس بعدی ، از پله بجای آسانسور استفاده کردن مواردی هستند که می توانید از آنها در صورت امکان استفاده کنید.

3.فعالیت های اجتماعی خود را فعال در آورید.

بجای رستوران یا کافه رفتن ، برای یک معاشرت دوست داشتنی با دوستان ، سعی کنید بیشتر برای پیاده روی ، یا انجام ورزش های مختلف برنامه بچینید.

4.سعی کنید کارهای روزمره را خودتان انجام دهید.

آشپزی کردن ، رسیدگی به گل ها ، تمیز کردن خانه و دیگر فعالیت ها می تواند از کار هایی باشد که باعث بیشتر شدن فعالیت شما شود.

5.کمتر رانندگی کنید.

می توانید برای هر چند روز که مایلید در هر هفته از ماشینتان کمتر استفاده کنید و راه رفتن ، دویدن ، دوچرخه سواری و یا مخلوط کردن آنها با استفاده کردن از وسایل نقلیه عمومی را در دستور کار خود قرار دهید.

پس اگر در یک روز معمولی فعالیت کمی دارید و شغل شما با نشستن های طولانی همراه است سعی کنید از طریق راهکارهایی فعالیت خود را بالا ببرید و حداقل در خارج از کار مدت طولانی را به نشستن صرف نکنید.

کمتر نشستن برای داشتن سلامتی بیشتر شما اهمیت فراوانی دارد.اگر شما هم راهکار های خلاقانه ی خود را با ما به اشتراک بگذارید خوشحال می شویم.

 

مطالب مرتبط:

چرا ورزش کنیم؟

ورزش در قرنطینه

ورزش و افسردگی

بهترین زمان ورزش کردن کیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Visit Us On Instagram