CX

CX

CX  چیست؟ اگر تا به حال اسم ورزش بادی پامپ را شنیده باشید، قطعاً نام ورزش سی ایکس هم به گوشتان خورده و آشنایی اولیه ای با این ورزش دارید.

زیرا هر دوی این رشته ها توسط شرکت لس میلز (Lesmilles) معرفی شده و خیلی زودتر از آن چیزی که فکرش را بکنید به شهرت رسیده اند.

تمرکز اصلی آن عضلات مرکزی بدن (ناحیه core) میباشد با تمرینی ۳۰ دقیقه ای

 کلاس های استاندارد CXWORX

از آن جا که تمرین ها و برنامه های تحت عنوان CXWORX اکنون در سراسر جهان در مرحله طرح ریزی اولیه قرار دارد.

بنابراین نوع و زمان بندی این تمرینات در تمام دنیا به یک شکل و شیوه است.

تمرینات سی ایکس

این تمرین زیر ۳۰ دقیقه طول میکشد و شامل ۶ مرحله تمرین مختلف است:

گرم کردن بدن: شامل حرکات مختلف در حالت دراز کشیده برای گرم کردن عضلات اصلی میباشد

قدرت اصلی: بلند کردن بدن در حال دراز کشیده و نگه داشتن در همان حالت

قدرت ایستاده۱: حرکات ایستاده برای هماهنگ کردن اندام های فوقانی و تحتانی

قدرت ایستاده۲: حرکات ایستاده با تمرکز بر عضلات سرینی، ناحیه لگن و پاها

قدرت اصلی۲: حرکات مختلف با تمرکز بر چرخش و حرکات مورب

قدرت اصلی۳: حرکات مختلف با تمرکز بر پشت و عضلات کمر

برای انجام تمرینات CX چه امکاناتی لازم است؟

برای انجام این تمرینات نیاز به یک لوله مقاومتی، یک زیرانداز و یک حوله دارید معمولا برای افزایش سختی تمرینات از صفحات وزنی هم استفاده میشود.

زنان و مردان قبل از انجام تمرین باید به این نکته توجه کنند که برای این نوع از تمرین شورت های خیلی کوتاه نپوشند چرا که در حین انجام این تمرینات برای فواصل زمانی مختلفی پاهای شما کاملا در هوا قرار میگیرد.

C از کلمه core (عضلات مرکزی بدن)  گرفته شده و x زنجیره ی عضلات از شانه تا باسن که شبیه به حرف ایکس هست را نمایان میکند.

مطالب مرتبط:

یوگا

پیلاتس

کراس فیت

EMS

اسپینینگ

بادی پامپ

اعتیاد ورزشی

فواید ورزش هوازی

قبل از تمرین چه چیزهایی بخوریم؟

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Visit Us On Instagram