راه هایی برای کاهش چربی شکمی

راه هایی برای کاهش چربی شکمی

راه هایی برای کاهش چربی شکمی

چاقی شکمی چه عوارضی داره؟

میدونید راه هایی برای کاهش چربی شکمی چیه؟ دیده شده وجود چربی اضافی در ناحیه شکم با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی در ارتباط است. به همین دلیل کاهش چربی های شکمی به داشتن بدن سالم تر کمک میکنه.

از کجا بدونیم چاقی شکمی داریم؟

از طریق محاسبه محیط دور کمر میتونیم چاقی شکمی رو محاسبه کنیم. این کار رو به راحتی در منزل هم میتوینم انجام بدیم. دور کمر بیشتر از 102 سانتی متر در مردان و بیشتر از 88 سانتی متر در زنان به عنوان چاقی شکمی شناخته میشه.

چه راه هایی برای کاهش چربی شکمی وجود داره؟

در اینجا به مواردی که ممکنه در کاهش چربی شکمی به ا کمک کنه اشاره کردیم.

1-حذف مصرف قند، شکر  و نوشیدنی های شیرین

مصرف قند و شکر اضافه با اثر بر متابولیسم بدن میتونه روی سلامتی ما موثر باشه! دیده شده در افرادی که قند و شکر به مقدار زیادی مصرف میکنند، تجمع چربی در ناحیه شکم و کبد بیشتر صورت میگیره. از این طریق مقاومت به انسولین و در نتیجه بروز بقیه بیماری های مزمن هم ممکنه رخ بده.

در نتیجه حذف مصرف قند و شکر اضافی که در آبنبات، شیرینی، آب میوه های صنعتی، نوشیدنی های شیرین مثل نوشابه، ماالشعیر و …. وجود داره، میتونه به بهبود سلامت بدن کمک کنه.

2-مصرف پروتئین بیشتر

در کاهش وزن پروتئین یکی از مهم ترین درشت مغذی ها به حساب میاد. دیده شده افزایش مصرف پروتئین-البته به صورت اصولی و زیر نظر متخصص- میتونه به کاهش وزن و همچنین کاهش چربی های شکمی کمک کنه.

در نتیجه مصرف غذاهای غنی از پروتئین مثل تخم مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، آجیل، گوشت ها، لبنیات و …. به عنوان منبع خوب پروتئین میتونه در سلامت بدن موثر باشه.

اگر وگان و یا گیاهخوار هستین میتونین منابع خوب پروتئین رو در “پروتئین های گیاهی” مطالعه کنید.

3-کاهش مصرف کربوهیدرات

مشاهده شده مصرف کربوهیدرات مخصوصا کربوهیدارت تصفیه شده مثل نان و برنج سفید، قند و شکر اضافه، نوشیدنی های شیرین و … با افزایش چربی های شکمی مرتبط است. در نتیجه کاهش مصرف کربوهیدارت میتونه در کاهش چربی های شکمی نقش داشته باشه! توجه کنین کاهش مصرف کربوهیدارت حتما زیر نظر متخصص باشه و خودسرانه مقدار کربوهیدارت مصرفی خودتون رو کاهش ندین! البته که حذف مصرف کربوهیدرات های ساده کاری هست که میتونین خودتون در رژیم غذاییتون اعمال کنین.

4-مصرف غذاهای سرشار از فیبر

مصرف غذاهای با فیبر زیاد میتونه در فرآیند کاهش وزن بسیار موثر باشه. مصرف فیبر با تسهیل حرکات روده میتونه در بهبود عملکرد گوارشی هم موثر باشه. همچنین با ایجاد احساس سیری میتونه در کاهش اشتها هم نقش داشته باشه.

دیده شده مصرف فیبر به مقدار کافی میتونه در کاهش چربی های بدن از جمله چربی های شکمی موثر باشه. شما میتونین فیبر مورد نیاز بدنتون رو از طریق مصرف میوه، سبزی، حبوبات، غلات سبوس دار تامین کنید.

5-ورزش کردن

ورزش کردن در فرآیند کاهش چربی های شکمی بسیار موثره! حواستون باشه که انجام ورزش های مخصوص ناحیه شکم مثل دراز نشست و … در کاهش چربی های شکمی نقشی ندارند.

ورزش های هوازی مثل پیاده روی، دویدن، شنا کردن و … میتونن در کاهش چربی های شکمی نقش داشته باشن.

همچنین ورزش کردن میتونه به کاهش التهاب، کاهش قند خون و … کمک کنه.

6-کالری دریافتی رو بر اساس نیاز بدنتون دریافت کنید

بدین منظور که کالری دریافتی با کالری مصرفی بدنتون تطبیق داشته باشه. اولین کاری که باید برای تنظیم رژیم غذایی انجام بدین، دونستن کالری مورد نیاز بدن هست و بعد در مراحل بعدی میتونین پروتئین دریافتی رو بیشتر کنین و یا کربوهیدارت مصرفی رو کم کنین.

حواستون باشه علاوه بر کالری دریافتی کیفیت مواد غذایی که دریافت میکنین مهمه! تمام تمرکزتون برای مصرف پروتئین و کاهش کربوهیدارت نباشه! از مصرف میوه، سبزی، غلات سبوس دار، حبوبات، آجیل و … غافل نشین. البته که تمام این ترکیبات رو در قالب کالری مورد نیاز بدنتون مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Visit Us On Instagram