غذاهایی که در ایجاد نفخ نقش دارند

غذاهایی که در ایجاد نفخ نقش دارند

غذاهایی که در ایجاد نفخ نقش دارند

غذاهایی که در ایجاد نفخ نقش دارند کدامند. پیش از این درمورد مشکلات نفخ و راه حل آن توضیح داده بودیم. در اینجا غذاهای نفخ آور را توضیح خواهیم داد.

 

لوبیا و عدس:

حبوبات از منابع خوب فیبر، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی فراوان هستند. اما به دلیل ترکیب قند موجود در حبوبات ممکن است در بعضی افراد مشکلاتی مانند نفخ، کرامپ شکمی و اسهال ایجاد کنند.

خیساندن حبوبات و تعویض چند باره آب حبوبات به کاهش نفخ ناشی از مصرف حبوبات کمک می کند.

 

نوشیدنی های گازدار

نوشیدنی های گازدار منبع تولید گاز در رژیم غذایی است. تا حد ممکن از مصرف نوشیدنی های گازدار خودداری کنید و این نوشیدنی ها رو با آب جایگزین کنید.

 

گندم

گلوتن موجود در گندم در بعضی از افراد حساسیت ایجاد می کند که میتواند به علائم گوارشی مانند نفخ، اسهال و … منجر شود. در این صورت تا حد ممکن از مصرف ترکیبات حاوی گندم، جو، چاودار و … خودداری کنید.

 

بروکلی و دیگر سبزیجات خانواده کلم

سبزیجات خانواده کلم سرشار از فیبر، ویتامین کا، ویتامین ث، آهن و پتاسیم هستند. اما مصرف آنا در بعضی افراد به بروز نفخ منجر می شود.

 

پیاز و سیر

سیر و پیاز خام از منابع فیبر در رژیم غذایی هستند که ممکن است در بروز نفخ دخیل باشند. مصرف سیر و پیاز پخته در کاهش بروز مشکلات گوارشی تاثیرگذار است.

 

جو

جو منبع خوب فیبر، ویتامین و مواد معدنی مانند سلنیوم و منیزیم است. به دلیل محتوی فیبر بالا مصرف جو در بروز نفخ و مشکلات گوارشی نقش دارد.

 

لبنیات

لبنیات منبع خوب کلسیم و پروتئین در رژیم غذایی هستند. بسیاری از افراد نسبت به قند موجود در شیر(لاکتوز) عدم تحمل دارند و در صورت مصرف شیر مشکلات گوارشی مانند نفخ، کرامپ و اسهال بروز می کند.

 

سیب

سیب منبع فیبر، ویتامین ث و آنتی اکسیدان هاست. اما مصرف سیب ممکن است به بروز نفخ و دیگر مشکلات گوارشی  منجر شود.

 

قندهای الکلی

قندهای الکی که در آدامس و … یافت می شود، می تواند به بروز مشکلات گوارشی از جمله نفخ منجر شود.

 

نتیجه گیری نهایی

اگر مشکل نفخ دارید لازم نیست تمام آیتم های گفته شده در بالا را حذف کنید. میتوانید آیتم ها را دانه به دانه بررسی کنید و غذایی که به بروز مشکل گوارشی در شما منجر می شود حذف کنید.

مطالب مرتبط:

چرا باید لوبیا بخوریم

خواص چای بابونه

غذاهای کاهنده ریفلاکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Visit Us On Instagram