کافئین و چربی سوزی

کافئین و چربی سوزی

کافئین و چربی سوزی

کافئین و چربی سوزی ، کافئین به عنوان ترکیبی که به حرکت چربی ها از بافت چربی کمک میکند و در  افزایش متابولیسم نقش دارد، شناخته شده است.

 

آیا کافئین در کاهش وزن نقش دارد؟

 

چگونه کافئین در حرکت چربی ها از بافت چربی کمک میکند؟

 

کافئین از طریق تحریک سیستم عصبی و ارسال پیام به سلول ها چربی در شکسته شدن چربی ها نقش دارند. این فعالیت ها از طریق افزایش هورمون اپی نفرین (آدرنالین) در خون صورت میگیرد. آزاد شدن اسیدهای چرب به بافت چربی به معنی کاهش وزن نیست!! تنها در صورتی موفق به کاهش وزن می شوید که مقدار کالری مصرفی شما از آنچه که دریافت کردید بیشتر باشد. برای این کار یا باید غذای کمتری مصرف کنید( رژیم های کاهش وزن) و یا ورزش کنید؛ گرچه ترکیب ورزش و رژیم های کاهش وزن موفق تر عمل می کنند. در این بین مصرف مکمل های چربی سوز مانند کافئین ممکن است به تسریع این فرآیند کمک کند.

 

آیا کافئین متابولیسم پایه را افزایش می دهد؟

 

مطالعات نشان می دهند کافئین در افرایش متابولیسم بدن از طریق افزایش چربی سوزی نقش دارند. همان طور که میدانیم افزایش متابولیسم روند کاهش وزن را تسریع می بخشد.

کافئین در روند کاهش وزن چه نقشی دارند؟

 

اثر چربی سوزی و افزایش متابولیسم از طریق مصرف کافئین در کوتاه مدت رخ میدهد اما این مساله را باید در نظر بگیریم که افراد با مصرف طولانی مدت کافئین به آن مقاوم می شوند.  اما این نکته را در نظر بگیریم که کافئین در طولانی مدت در دریافت کالری از طریق کاهش اشتها نقش دارد.

باید به این نکته توجه کنیم که اثر کافئین بر کاهش وزن در طولانی مدت در هر فرد ممکن است متفاوت بروز کند.

 نتیجه گیری نهایی:

 

برای اینکه از اثرات کافئین برای کاهش وزن بهره ببرید باید از مقاومت بدن به آن جلوگیری کنید. یکی از استراتژی ها برای پیشگیری از این کار، دو هفته مصرف نوشیدنی های کافئین دار و دو هفته عدم مصرف آن هاست.

 

 

مشاهده راه هایی برای کاهش چربی شکمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Visit Us On Instagram