رژیم غذایی مناسب در دوران پریود

رژیم غذایی مناسب در دوران پریود

رژیم غذایی مناسب در دوران پریود

بسیاری از افراد قبل از دوران پریود علائم متفاوتی از جمله کرامپ شکمی، سردرد، حالت تهوع، خستگی، نفخ و اسهال را تجربه کنند. برای بهبود این علائم داشتن رژیم غذایی مناسب بسیار کمک کننده است. در زیر میتوانید رژیم غذایی مناسب در دوران پریود را مطالعه کنید.

غذاهایی که در دوران پرویود باید مصرف شوند:

آب کافی

نوشیدن آب کافی در همه دوران های زندگی بسیار اهمیت دارد. اما باید بدانیم مصرف آب کافی در این دوران به کاهش احساس خستگی و همچنین نفخ کمک می کند.

میوه ها

میوه ها علاوه بر خواص زیادی که دارند به احساس سیری بیشتر کمک میکنند و احتمالا در کاهش مصرف قندهای ساده و کربوهیدارت تصفیه شده در این دوران کمک کننده اند.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، بروکلی غنی از فیبر، ویتامین ها واملاحی مانند منیزیم و آهن هستند که مصرف آنها در این دوران بسیار اهمیت دارد.

زنجبیل

نوشیدن دمنوش و چای حاوی زنجیبل در این دوران در کاهش علائم پریود موثر است. اما باید بدانید مصرف روزانه بیشتر از 4 گرم زنجبیل به سوزش سردل و دل درد منجر می شود.

ماهی

ماهی منبع خوب آهن و امگا 3 است. مصرف امگا3 میتواند در بهبود علائم قبل از دوران پریود مانند احساس افسردگی موثر باشد همچنین نیاز به دریافت آهن در این دوران افزایش می باید که با مصرف ماهی می تواند جبران شود.

دارچین

دارچین یکی از ادویه های ضدالتهاب است که دیده شده مصرف آن در این دوران منجر به بهبود کیفیت زندگی از طریق کاهش علائم قبل از دوران پریود می شود. البته مصرف زیاد دارچین عوارضی به همراه دارد.

آجیل

آجیل ها منبع خوب منیزیم، فیبر، امگا3 و پتاسیم هستند. که مصرف آنها در این دوران میتواند مفید باشد.

تخم کتان

تخم کتان منبع خوب امگا3 هست. این دانه خواص زیادی در کاهش یبوست و همچنین کاهش عوارض دوران پریود ارد.

کینوا

کینوا یکی از دانه های حاوی آهن هست که خواص فوق العاده  ای دارد که میتوانید خواص کینوا بخوانید. همچنین طرز تهیه سالاد کینوا را میتوانید مشاهده کنید.

 

غذاهایی که مصرف آنها کم و یا حذف شود:

نمک

مصرف غذاهای فرآیند شد، نمک سودشده، فست فودها و غذاهای حاوی نمک زیاد به احتباس آب و افزایش نفخ منجر می شود. تا حد ممکن مصرف نمک را در این دوران کاهش دهید.

شکر

افزایش مصرف شکر به افزایش احساس خستگی و تغییرات مود در این دوران منجر میشود. اگر احساس استرس، افسردگی و یا اضطراب دارید تا حد امکان مصرف شکر را در این دوران کاهش دهید.

قهوه

کافئین موجود در قهوه به افزایش احساس سردرد، نفخ و علائم گوارشی دیگر منجر می شود. اگر روزانه چند فنجان قهوه میل می کنید لازم نیست مصرف قهوه خود را حذف کنید کافی است تعداد دفعاتی که قهوه مصرف می کنید را در این دوران کاهش دهید.

الکل

مصرف الکل در این دوران به بدتر شدن سردرد، کم آبی بدن، عوارض گوارشی مانند اسهال و حالت تهوع منجر می شود. بهتر است مصرف الکل در این دوران محدود شود.

غذاهای تند

اگر عادت به مصرف غذاهای تند ندارید باید بدانید که مصرف غذاهای تند در این دوران میتواند به بروز علائم گوارشی مانند دل درد، اسهال و حالت تهوع منجر شود.

گوشت قرمز

اگرچه منبع خوب آهن هستند اما به دلیل ترکیبات موجود در آن که میتواند در کرامپ رحم موثر باشد بهتر است در این دوران تا حد ممکن مصرف نشود.

 

نتیجه گیری نهایی:

مصرف غذاهای خاصی در این دوران و همچنین حذف تعدادی از غذاها در رژیم غذایی می تواند به بهبود علائم پریود و افزایش کیفیت زندگی کمک کند.

2 نظر برای “رژیم غذایی مناسب در دوران پریود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Visit Us On Instagram