رژیم فستینگ و کاهش وزن

رژیم فستینگ و کاهش وزن

در مطالب قبل در مورد رژیم فستینگ صحبت کرده ایم. در این مطلب به نقش این نوع رژیم در کاهش وزن میپردازیم. آیا ارتباطی بین رژیم فستینگ و کاهش وزن وجود دارد؟

رژیم فستینگ چگونه در روش کاهش وزن تاثیر گذار است؟

مطالعات مختلف اثر این نوع رژیم را در کاهش وزن بررسی کرده اند و مشاهده شده رژیم فستینگ در افزایش روند کاهش وزن موثر است.

در این نوع رژیم ها کالری دریافتی کاهش می یابد که منجر به کاهش وزن بیشتر می شود.

همچنین در افزایش نوراپی نفرین نقش دارد که از طریق بهبود متابولیسم در این روند موثر است.

این نوع الگوی غذایی به کاهش سطح انسولین کمک می کند. که از طریق افزایش چربی سوزی در روند کاهش وزن مفید است.

این رژیم غذایی می تواند به کاهش ۸% وزن بدن و کاهش ۱۶% چربی  بدن طی ۳-۱۲ هفته منجر شود.

 

رژیم فستینگ چه فوایدی دارد؟

بهبود سلامت قلب و عروق

رژیم فستینگ از طریق کاهش کلسترول بد (LDL) و تری گلیسیرید خون می تواند در بهبود سلامت قلب و عروق نقش داشته باشد. برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی بیشتر بخوانید.

کاهش التهاب

رعایت این رژیم غذایی ممکن است به کاهش نشانگرهای التهاب در خون بشوند.

افزایش طول عمر

ممکن است این رژیم غذایی در افزایش طول عمر و کاهش روند پیری موثر باشد.

بهبود عملکرد مغز

احتمال دارد رژیم غذایی فستینگ در تقویت عملکرد مغز و پیشگیری از بیماری هایی مانند آلزایمر مفید باشد.

افزایش هورمون رشد

فستینگ می تواند به افزایش ترشح هورمون رشد موثر باشد. هورمون رشد در افزایش متابولیسم و همچنین بهبود ترکیب بدن نقش دارد.

پیشگیری از بروز بیماری ها

رژیم فستینگ ممکن است به پیشگیری از بروز بیماری هایی مانند دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها و بیماری های عصبی کمک کند.

 

عوارض رژیم فستینگ چیست؟

این رژیم غذایی ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد.

کودکان، افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های عصبی مثل افسردگی یا اختلالات خوردن، زنان باردار و یا شیرده بهتر است از این نوع رژیم غذایی پرهیز کنند و یا زیر نظر متخصص اجرا کنند.

افراد مبتلا به دیابت اگر به صورت غیراصولی از این رژیم پیروی کنند ممکن است به کاهش ناگهانی قند خون و عوارض ناشی از آن مبتلا شوند.

همچنین ممکن است احساس گرسنگی، ضعف و خستگی ناشی از این رژیم غذایی در انجام کارهار روزانه اختلال ایجاد کند.

در صورتی که نمی توانید در ساعات غذا خوردن اشتهای خود را کنترل کنید و از پرخوری جلوگیری کنید، بهتر است از این نوع رژیم غذایی دوری کنید.

افراد مبتلا به ریفلاکس ممکن است سوزش سر دل بیشتری را با این نوع رژیم تجربه کنند.

 

نتیجه گیری نهایی:

رژیم فستینگ در صورتی که اصولی اجرا شود، می تواند در روند کاهش وزن موثر باشد.

اما افراد در معرض خطر بهتر است قبل از رعایت این رژیم با پزشک خود مشورت کنند.

 

مطالب مرتبط:

عوارض روزه داری و راهکارها

تغذیه مناسب در ماه رمضان

راه های کاهش نفخ

نوشیدن آب همراه غذا

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Visit Us On Instagram