توصیه های کلی برای کاهش وزن

توصیه های کلی برای کاهش وزن

توصیه های کلی برای کاهش وزن

توصیه های کلی برای کاهش وزن شامل چه مواردی میتواند باشد؟ در این مطلب به توصیه های کلی و البته ساده که ممکن است در رژیم های کاهش وزن مورد توجه قرار نگیرد، اشاره می کنیم.

نوشیدن آب قبل از وعده غذایی

نوشیدن آب کافی یکی از موارد مهم در رژیم های کاهش وزن است. نوشیدن آب کافی به بهبود متابولیسم و همچنین کاهش دریافت کالری کمک می کند.

مصرف تخم مرغ برای صبحانه

دریافت پروتئین کافی به کاهش اشتها کمک می کند. مصرف تخم مرغ کامل در وعده صبحانه به کاهش دریافت غذا در طی روز کمک می کند.

نوشیدن قهوه

مصرف قهوه خواص زیادی در سلامتی ما دارد. اما از قهوه در رژیم کاهش وزن به عنوان عامل افزاینده متابولیسم استفاده می کنیم. تا حد ممکن از اضافه کردن شکر به قهوه خودداری کنید.

خواب کافی

خواب کافی و با کیفیت بسیار در تنظیم هورمون ها و کنترل احساس سیری نقش دارد. در نتیجه اگر رژیم کاهش وزن دارید حواستان به ساعات خواب و البته کیفیت آن باشد.

مصرف چای سبز

چای سبز هم مانند قهوه اثرات مفیدی در افزایش متابولیسم دارد. نوشیدن چای سبز در رژیم های کاهش وزن به بهبود روند کاهش وزن و چربی سوزی کمک می کند.

کاهش مصرف قندهای ساده

مصرف قند و شکر افزوده شده با ریسک ابتلا به چاقی و دیگر بیماری های مزمن مرتبط است. کاهش و یا حذف مصرف شکر افزوده شده در کاهش دریافت کالری و همچنین کاهش وزن بسیار موثر است.

مصرف کافی پروتئین

دریافت پروتئین کافی یکی از اصول مهم در کاهش وزن است. دریافت پروتئین کافی در کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و در نتیجه کمک به کاهش وزن نقش دارد.

کاهش مصرف کربوهیدارت تصفیه شده

کربوهیدارت تصفیه شده شامل نان، برنج، آرد و پاستای سفید است. مطالعات نشان دادند جایگزینی غلات سبوس دار با کربوهیدرات های تصفیه شده به دلیل محتوی فیبر و دیگر ریزمغذی ها می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

حذف مصرف نوشیدنی های شیرین

مصرف نوشیدنی های شیرین از طریق افزایش دریافت کالری و همچنین تغییرات سطح انسولین خون در ابتلا به چاقی و بقیه بیماری های مزمن نقش دارند. حذف مصرف این نوشیدنی ها میتواند در فرآیند کاهش وزن بسیار موثر باشد.

آرام بجوید

آرام جویدن غذا یکی از راه های دریافت کالری کمتر از طریق کاهش دریافت غذا است. رعایت همین نکته میتواند نقش بسیاری در فرآیند کاهش وزن شما داشته باشد.

فیبر بیشتری مصرف کنید

مصرف فیبر بیشتر از طریق غلات سبوس دار، حبوبات، میوه ها و سبزی ها می تواند به کاهش اشتها، بهبود عملکرد گوارشی و کنترل احساس سیری کمک کند.

غذاهای پرکالری را از دسترس خود خارج کنید

اگر غذاهی پرکالری در دسترس نباشد هنگامی که گرسنه هستید از مصرف غیرآگاهانه پیشگیری میکنید. تا حد امکان تلاش کنید میوه، سبزی و اسنک های سالم را در دسترس داشته باشید تا هنگام گرسنگی انتخاب های سالم تری داشته باشید.

از ادویه ها استفاده کنید

مصرف غذاهای حاوی فلفل، دارچین، زنجبیل می تواند از طریق افزایش متابولیسم و کاهش اشتها در روند کاهش وزن موثر باشد.

سبزیجات و میوه های بیشتری مصرف کنید

میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین ها، موادمعدنی، فیبر و آب هستند که می توانند در کاهش احساس گرسنگی بسیار مفید باشند. از میوه ها و سبزیجات در میان وعده، در غالب سالاد و سوپ میتوانید استفاده کنید.

 

نتیجه گیری نهایی:

برای کاهش وزن لازم نیست دنبال رژیم های عجیب غریب بروید کافی است با تغییر سبک زندگی و اصلاح الگوی غذایی به سلامت بدن خود کمک کنید.

 

 

مطالب مرتبط با این مطلب:

چطوری اشتهامون رو کاهش بدیم؟

6 کاری که متابولیسم بدن را کاهش می دهد

راه هایی برای کاهش چربی شکمی

ورزش برای کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Visit Us On Instagram