ورزش در دوران پریود

ورزش در دوران پریود

ورزش در دوران پریود

بسیاری از افراد فعالیت بدنی خودشان را در این دوران محدود می کنند. در این مطلب به بررسی این قضیه می پردازیم که آیا ورزش در دوران پریود مانعی دارد یا نه؟

ورزش کردن در پریود مانند بقیه دوران ها فواید مخصوص به خودش را دارد.

داشتن فعالیت بدنی می تواند تا حدی دردهای مخصوص دوران پریود را کاهش دهد.

در این دوران به دلیل تغییرات هورمونی، ممکن است احساس خستگی زیادی را تجربه کنید.

ورزش نکردن نه تنها به کاهش احساس خستگی کمکی نمی کند بلکه ممکن است به تشدید این احساس منجر شود.

 

فواید ورزش کردن در پریود

کاهش دردهای دوران پریود

مشاهده شده افرادی که فعالیت بدنی منظم دارند دردهای کمتری را در پریودی تجربه می کنند. که می تواند به داشتن احساس بهتر در این دوران کمک کند.

کاهش احساس خستگی

احساس خستگی یکی از عوارض ناشی از تغییرات هورمونی این دوران است. فعالیت بدنی می تواند به کاهش احساس خستگی و افزایش سطح انرژی شما کمک کند.

بهبود روحیه

تغییرات مود و روحیه به سمت افسردگی و اضطراب قبل از دوران پریود بسیار رایج است. همچنین که در مطلب ورزش و افسردگی هم آورده شده ورزش کردن در این دوران بسیار به کاهش این تغییرات مود و بهبود روحیه کمک می کند.

 

چه ورزش هایی مناسب دوران پریود است؟

پیاده روی

ورزش های هوازی سبک

یوگا و پیلاتس

تمرین های با فشار کم

البته افراد مختلف ممکن است در این دوران توان بدنی مختلفی را تجریه کنند و در بعضی موارد ممکن است افراد توان انجام ورزش حتی شدیدتر از دوران عادی را داشته باشند.

 

نتیجه گیری نهایی:

ورزش کردن در این دوران به هیچ وجه ممانعتی ندارد و منجر به بهبود علائم این دوران می شود. اما شدت و مدت ورزش ممکن است در این دوران نیاز به تغییر داشته باشد.

 

 

مطالب مرتبط:

چرا ورزش کنیم

بهترین زمان برای ورزش کیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Visit Us On Instagram