جلو زدن زانو از پنجه ی پا در اسکوات

جلو زدن زانو از پنجه ی پا در اسکوات

جلو زدن زانو از پنجه ی پا در اسکوات

سوال اینجاست که آیا جلو زدن زانو از پنجه ی پا در اسکوات بد است؟ در واقع باید بگوییم خیر.

در واقع جلو زدن زانو ها در اسکوات به خودی خود بد و آُسیب زننده نیست .

تحقیقات مکرراَ نشان داده است که زانو ها توانایی تحمل وزن سنگین را دارا هستند و اسکوات کامل رفتن باعث آسیب آنها نمی شود بلکه به تقویت آن نیز ختم می شود .

با اجازه ندادن به زانو ها برای جلو رفتن از پنجه ی پا 1070 درصد به فشاری که به کمر وارد می شود اضافه میکنیم فقط برای اینکه زانو های ما فشار کمتری را تحمل کنند.

حال که مطالعات نشان داده جلو تر رفتن زانو ها می توانند مفید هم باشند دلیلی برای آوردن این فشار به مهره های کمری وجود ندارد .

اسکوات و زانودرد

این عقیده از تحقیقی که بیش از 30 سال پیش (دانشگاه Duke در سال 1978 متوجه شد که نگه داشتن پا در محدوده ی عمود تا جای ممکن نیرو های وارد بر زانو را در حین اسکوات رفتن کاهش میدهد)انجام شده سرچشمه میگیرد.

حقیقت این است که خم کردن بیش از حد زانو به جلو موجب مشکل یا آسیب می شود.

در سال 2003 دانشگاه Memphis طبق تحقیقی تایید کرد که در اجرای اسکوات زمانی که به زانو ها اجازه دهیم از تا بیش از پنجه ی پا جلو بیایند فشار بر آنها 28 درصد افزایش می یابد.

هرچند ، وقتی حرکت رو به جلو زانو ها محدود شوند فشار روی باسن نزدیک 1000 درصد افزایش می یابد.

زانو های ما به اندازه ای که اکثر افراد فکر می کنند ضعیف نمی باشد .

مطالعات سطح فرسودگی زانو های وزنه برداران با 17 سال تجربه بررسی کردند. و این تحقیق نشان داد که خبری از فرسوده شدن در یک رده سنی از آنها وجود نداشت.

در حقیقت وزنه برداران نشان دادند که نسبت به غیر وزنه برداران غضروف ضخیم تری دارند:این عقیده پیش آمد که هنگام اسکوات تطابق های آنابولیکی ، بیومکانیکی و ساختاری بافت غضروف باعث افزایش تحمل فشار مکانیکی و از این رو تاثیرات محافظی در قبال فساد در غضروف و مینیسک می شود.

پس اگر در حالتی که اسکوات می روید پوزیشن راحتی دارید و زانو هایتان از پنجه جلو نمی زند و یا میزند مشکلی وجود ندارد . به اسکوات زدنتان ادامه دهید.

اما باید دفت کنیم که افراد مبتدی زیرنظر مربی ورزشی حرکت را انجام دهند و این مطلب بیشتر برای ورزشکارهای با آمادگی نسبی کاربردی تر است.

 

مطالب مرتبط:

یوگا

پیلاتس

کراس فیت

EMS

اسپینینگ

بادی پامپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Visit Us On Instagram